OPIS PROJEKTU

W ostatnich latach starano się zapewnić trwały rozwój społeczny i gospodarczy oraz dialog międzykulturowy poprzez wysiłki na rzecz zapewnienia powszechnego dostępu do wysokiej jakości edukacji (UNESCO, 2013; Europa 2009). Równolegle poszczególne narody i grupy ekonomiczne, takie jak Unia Europejska, wzywają do fundamentalnej transformacji edukacji w celu rozwijania nowych kompetencji wśród swoich obywateli, jeśli mają pozostać konkurencyjni. Innowacje edukacyjne mają wysoki priorytet, ponieważ przyczyniają się do osiągnięcia kluczowych celów w zakresie uczenia się dorosłych, podnoszenia umiejętności i modernizacji szkoleń w ramach strategii „Europa 2020” i europejskiej agendy w zakresie uczenia się dorosłych (Komisja Europejska, 2013; Barroso, 2012; Rada Unii Europejskiej, 2011 ).

Metoda Montessori jest dość starą, ale bardzo skuteczną metodą edukacyjną, która została wdrożona szczególnie w edukacji dzieci. Opiera się na indywidualnych potrzebach każdego ucznia i dlatego może zaspokoić potrzeby uczniów w różnych dziedzinach edukacji i sektorach szkoleniowych oraz głęboko uwzględnić osobiste podejście, czas nauki i bloki psychologiczne. Według Ryniker i Shoho (2001) podejście Montessori opiera się na założeniu, że uczący się uczą się najskuteczniej, gdy informacje są odpowiednie z punktu widzenia rozwoju. Z tej perspektywy takie podejście zachęca uczniów do tworzenia atmosfery, w której wszyscy pracują wspólnie, a nie konkurencyjnie. Osobista niezależność, samodyscyplina i inicjatywa to inne ważne zasady tego podejścia. Uczniowie decydują, co robić i kiedy robić swobodnie bez zakłóceń. Rozwijają także kreatywne i krytyczne zdolności myślenia dzięki działaniom samokorekty, dzięki czemu mogą być samodzielnymi uczniami.

Głównym celem projektu (Metoda Montessori w nauczaniu drugiego języka dla dorosłych -MMTLA-) jest zdefiniowanie metody nauczania języka opartej na koncepcji metodologii Montessori, która może być adaptacyjna, intuicyjna, łatwa do wdrożenia, praktyczna i łatwa dla osób w każdym wieku, aby zrozumieć pojęcie uczenia się języka i poprawić go znacznie lepiej i uczyć się języków. W ramach tego projektu ma również na celu wprowadzenie metody Montessori w dziedzinie nauki języków obcych dla dorosłych oraz promowanie nabywania kluczowych kompetencji i umiejętności w całym systemie edukacji i szkoleń

Pod koniec tego projektu;

  • Nauczyciele języka, którzy zostaną przeszkoleni, będą mieli okazję doświadczyć podejścia Montessori we własnym szkoleniu nauczycieli.
  • Nisko wykwalifikowani dorośli (powyżej 20. roku życia ) nauczą się drugiego lub trzeciego języka i mogą znaleźć lepsze miejsca pracy, które mogą promować i poprawiać jego / jej standard życia.
  • Uchodźcy i imigranci, którzy uczą się języka ojczystego kraju, w którym mieszkają, łatwo zintegrują się z obywatelami.
  • Imigranci i uchodźcy mogą realizować swoje codzienne czynności bez proszenia o pomoc.